måndag 26 januari 2009

Lärare på is

Har ni sett Tony Irving åka skridskor? Så kändes det idag. Vi hade mattelektion i ishallen (en lång historia vars slutsats blir att allt är möjligt bara man vill - och om matteläraren är sportfåne). Jag blev grymt imponerad av eleverna, både de som inte åkt förut men ändå gav sig ut på det hala underlaget och de som spelat hockey men som ändå valde att spela match med oss som var jämbördiga med Tony Irving.
Det blev match och det var jag, och två elever som var utespelare. I mål hade vi en riktig målvakt. Motståndarlaget mönstrade tre elever + en idrottslärare. De saknade målvakt men hade istället ett litet mål. Dessutom körde de med taktiken att flytta målet. Det funkade bra, för i deras lag fanns det två domare och ingen av dem såg något.
Matchreferatet innehåller följande ledord: Bortfintad - målskytt - svett - helt slut - för gammal. Dessutom blev jag nertacklad i isen med blåmärken både här och där som följd. Det tråkiga var att det inte fanns någon i närheten när jag kände mig tacklad...

Fantastiskt kul var det i alla fall. Undrar hur kul matten blir på onsdag?

Dagens citat:

"...dessvärre har vi sluppit någon allvarlig olycka här idag."
Radiosportens utsände under speedwaymatchen Rospiggarna-Örnarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar