fredag 23 januari 2009

Avspark

Nu är det avspark för min blogg. Här kommer jag att skriva om stora och små sporthändelser som just nu påverkar mitt liv. Mitt mål är att ta upp en aktuell händelse varje dag.

Dagens sporthändelse är att mina "nya" golfskor kommit. De är bättre begagnade och inköpta på tradera för en billig penning, men jag är ändå fullständigt övertygad om att de kommer att leda till att jag denna säsong sänker mitt handikapp... kanske. I alla fall slipper jag nog vattenskadade fötter efter de traditionella rundorna i spöregn.
Lite ironiskt är det ju att det ramlar ner en decimeter snö från himlen samma dag som skorna ramlar ner i brevlådan. Suget infann sig annars direkt, och golfbanan är faktiskt öppen hela vintern (fast denna helg är jag tveksam).

Dagens sportcitat:

"Jag kan ingen italienska alls, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska"
Johnny Ekström inför flytten till Empoli 1986

1 kommentar:

  1. Kul att se dig blogga...
    Golfskor är ett intressant ämne... :-)

    SvaraRadera