torsdag 29 januari 2009

Framgång

Tänk om man kunde få casha in alla de där förmånerna som man förhandlat sig till men inte fått skrifrligt på. Under alla år i skolans värld har jag fått löfte om både fribiljetter och och att få följa med som resesällskap när mina lovande elever väl slår igenom inom de sporter där de är så lovande. Härom dagen var det återigen dags. En gammal eleve hörde av sig för att meddela att ahn numera är ordinarie i Eisbären Berlin - jättekul, men varför är inte jag där och lever livets glada dagar.

Det är inte första gången. Det är FBK-spelare, GUIF-lirare, Bofors-aktuella, landslagssimmare med mera. Jag som inte tar mig någonstans på egen hand hade ju satt mitt sista hopp till er.

Men jag är inte bitter...

Dagens citat:

"Ju högre ribban ligger, ju svårare är det att komma över."
Ulf Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar