lördag 24 januari 2009

Hockey

Färjestad har, sent om sider, vaknat till liv även denna säsong. Man radar upp segrar. För en vecka sedan såg vi (jag, barnen och farfar) Rögle få storstryk, och idag är det Timrå som åker på däng.
Som vanligt är det sportradion som står för rapporteringen från LLA till mitt öra. Alla de andra sätten att kunna ta del av matcherna är på tok för dyra för mig...
Kul att Micke Johansson verkar pigg i kväll, det krävs att de yngre spelarna börjar ta plats i FBK om inte laget ska gå ner i en mångårig svacka.
När man lyssnar på matcherna i kväll låter HV71 som ett mästarlag i år, och det gör mig riktigt ledsen...

Dagens sportcitat:

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvleken, byter jag ut er direkt."
Rolf Zetterlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar