tisdag 3 februari 2009

Matchstraff

Jag missade halva hockeykväll igår pga en sen turnering i Kalaha (vilket jag förövrigt rekommenderar, mycket kul(a)). Trots att jag bara såg andra halvan lyckades Wikegård få mig trött igen. Jag har alltid haft svårt för Niklas W, men under den senaste tiden har jag ändå tyckt att han visar engagemang och att han brinner för sporten. Det ger såklart vissa pluspoäng...

Så visar han under de senaste veckorna att han är så inkompetent som jag alltid tyckt att han är. Det började med att han tycker att slagsmål är bra och inte ska rendera hårda straff. Ursäkta, men är det en boll-(fast med puck)sport vi pratar om? Att sinnet rinner över kan väl hända, men att man kan acceptera det från ledarhåll är för mig helt obegripligt.

Och igår kommer dråpslaget: Niklas W som inte har uppnått något någonsin läxar upp Bengt-Åke Gustafsson för att han inte kan sitt jobb. Här pratar vi ändå om en coach som ur underläge plockade hem ett OS-guld när vi inte förväntade oss det. Jag såg under "intervjuns" (snarare påhoppets) gång hur B-Å blev svartare och svartare i ögonen. Det var nog tur för Nicke att programtiden var slut, annars hade han kanske kommit närmare ett av sina älskade slagsmål än han hade önskat... Alla som sett B-Å på isen inser nog hur det hade slutat!

Heja B-Å som är en gammal idol. Buu för Nickepicke som är en tönt!

Dagens citat:


"Sprid ihop er grabbar!"
Bosse Rundkvist, Lekstorps IF

2 kommentarer:

  1. HÄr får du iallafall en kommentar från mig!

    SvaraRadera
  2. Heja wikegård!
    Skriv gärna en rad om jonas då vi vid medelhavet inte vet varför han inte spelar, Han har nån typ av skada men vad är det för fel?

    SvaraRadera