onsdag 25 februari 2009

Aktivitetsstöd

Sportlov! Jag bestämde mig för att i år skulle det faktiskt bli ett SPORTlov. Minst en aktivitet för familjen varje dag. Det har börjat helt ok... Måndagen blev det Friskis & Svettis på morgonen följt av en hård bandymatch mellan äldste sonen och mig på Tingvalla. Det var fantastisk is! Blank som en spegel och lagom mycket folk. Perfekt start på lovet.

På tisdagen stod faktiskt samma aktivitet på kalendern. Nu med hela familjen på is, även konståkerskan. Vi med klubbor körde hockey. Det värsta är att barnen åkt skridskor i princip varje dag de senaste veckorna med fritids och dagis, så man är ju inte obestridd mästare längre...

Så idag bar det iväg till Ski Sunne för slalom hela långa dagen. Yngste sonen åkte för första gången, och som han åkte! Stenmark släng dig i väggen! Äldste sonen åkte för andra gången i livet, och han blev frälst i sittliften och att åka hela backen. Han gav också definitionen på mod när han insåg att liften gick högt över marken:"Pappa, först pirrar det i magen och är lite otäckt, men då tänker man att när jag kommer ner får jag nog lite beröm".

Vi träffade av en slump min morbror och ett av mina kusinbarn, och de drog iväg med den äldste sonen upp till backens topp och sen såg vi inte dem mer. Efter en fikapaus var det dags för den yngste sonen att testa hela backen... kanske något för tidigt. På vägen ner blev han pååkt ( av pappa som försökte rädda honom från branten) och nedvält (av pappas morbror som skulle hjälpa honom ner). Hans kommentar till mamma som väntade vid backens slut var:"Det gick bra förutom att de körde på mig två gånger". Morbror lyckades dock fjäska in sig innan hemfärd med tågkörning...

Dagen avslutades med gubbinnebandy för redan trötta ben - så imorgon får familjen bära mig ner till frukostbordet.

Till sist: FBK tar SM-guld! Det är redan klart, och kom ihåg vem som tippade OS-guldet först... Jonas Gustafsson är dessutom Gud!!

Dagens citat:

"Innern går ohyggligt fort... och han faller!!! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare."
Bo Hansson under final på 400 m häck, EM 1982

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar