fredag 27 februari 2009

Genomklappning

Har precis sett Sveriges usla resultat i stafetten... Vad trött jag blir. Hela veckan har man pratat i media om hur sistasträckan ska se ut mot Norges spurtfantom. Vadå sistasträcka? När Sveriges åkare korsade mållinjen var norrmannen duschad, ombytt, ätit segerbankett och hunnit värma upp inför tremilen...

En likandan genomklappning hade yngste sonen och jag i skidspåren på Karlstads GK. Kanonfina spår, en härlig dag men väldigt isigt. Yngste sonen bär på en lätt förkylning, så humöret var inte på topp. Dessutom släppte skruvarna på kabelbindningen sista 500 meterna, så han fick gå tillbaka. Inte som gjort för att få far och son på strålande humör! Måste bara tillägga att jag verkligen inte gillar kabelbindning!!

Något som verkligen inte har med sport att göra men som är nästan lika viktigt är vår demokrati. Därför måste jag bara få kommentera det som händer i vår värld just nu. Demokratin måste snart införas i Sverige, dvs likhet inför lagen och att man inte ärver sitt ämbete. Således: Jag har inget emot att Victoria gifter sig, inte ens med överklasslyngeln, men jag har mycket emot kungahuset. Bort med det omedelbart!!

Dagens citat:
"Det här ska nog sätta myror i magen på dom... nej, benen menar jag."
Rolf Zetterlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar